Disclaimer: Acest text NU este scris cu AI
- cristinaursulet
- May 31
- 3 min read
Dragilor, de mult nu mi-am pus gandurile „pe foaie”, spre marea mea rusine. Scrisul face parte din viata mea inca din tanara copilarie, reprezentand una dintre fortele absolute de libera exprimare (poate chiar mai puternica decat insasi comunicarea prin viu grai). Dar, lasand asta la o parte (consider ca m-ati iertat deja anticipat), vreau sa deschid o tema simpla, dar totusi incitanta pentru multi dintre voi: trendurile in design.
Cu totii stiti ce este un trend si care este manifestarea lui sociala. Imi place sa fac referire la fashion, pentru ca este o sursa mai digerabila in a intelege pe indelete si lumea designului interior. In fashion, trendurile apar, dispar, evolueaza si, poate, chiar stagneaza. Stim cu totii — cel putin in ultima perioada — sunt mandra ca s-a propagat acest termen de „fast fashion”: un concept care sper sa nu ramana doar pe hartie, ci sa ne faca sa intelegem ca lumea consumerismului ne pune capac, iar rezonantele efectelor nu sunt cele mai linistite (vezi impactul asupra fortei de munca, economiei, mediului etc.). Ei bine, acelasi efect de „fast design” il regasesc si in interior design.
Fast design este despre cum imi amenajez casa, pe trend, nu impotriva lui, cu gandul ca peste 5-7 ani oricum renovez (si aud asta tot mai des). Avem acces la o piata cu produse ieftine, fara garantia unei calitati durabile, nesustenabile, care sunt mai mult „shiny” decat cu adevarat faine.
Si mai regasesc problema trendului. De 3 ani, simt ca ne scufundam industria in mania trendului de „crem cu gri cu bej” (asa imi place mie sa-i spun), loc in care abordam parca aceeasi tema, doar in tonalitati diferite. Acelasi trend il vad si in fashion si nu pot sa nu remarc decat ca am devenit niste personaje fade, care prefera „to fit in” decat sa fie „out of the box”.
Nu caut sa va cert in acest mesaj, dimpotriva, caut o forma in care sa ridic acest aspect la fileu, sa aduc pe masa colectiva a comunitatii pe care o avem un mesaj simplu, care sper ca, la final, sa va redea increderea ca putem mai mult.
Dragilor, casele noastre nu sunt despre trenduri sau despre ce spune vecinul, ci sunt despre noi ca oameni, despre cum ne place sa ne traim viata, despre ceea ce e important cu adevarat pentru noi. Hai sa avem un pic de incredere ca suntem unici, pentru ca da: ESTI UNIC! Esti dezinvolt, esti empatic, esti onest, esti aproape, esti tot ceea ce vrei tu sa fii vreodata! Felul in care tu te imbraci, felul in care alegi sa iti decorezi casa sau sa iti cresti copilul, felul in care iubesti este unic, nu urmareste trenduri, nu este pe fast life.
Proiectez dressinguri din ce in ce mai mari si realizez depozitari din ce in ce mai multe si va inteleg. Ati adunat amintiri si e greu sa renuntam. Dar de ce le tinem ascunse in spatele unor usi din PAL gri kashmir? De ce stau dulapurile ticsite de haine din poliester? De ce stam si gatim la multi-cookere care cica ne fac viata mai simpla? De ce alegem frigidere incapatoare care sa tina produse ready-made?
Constientizarea este cea mai importanta arma pe care o avem in acest trend „fast life”. Hai sa stam putin… respira.
Maine schimba ceva. Uita-te in acel dressing si vezi exact care sunt hainele pe care le indragesti. Scoate-le din dulap si simte amintirea lor. Daca nu exista una relevanta, doneaza! Uita-te in jurul tau, in casa ta, si cerceteaza emotiile, vezi fiecare usa cum s-a deschis, simte fiecare textura, observa cum se schimba tonurile cand e soare afara sau cand e innorat.
Dressingul nostru ar trebui sa fie plin de hainele care ne sunt dragi, ar trebui sa fie o colectie a momentelor. Asa trebuie sa fie si casele noastre. Poate haos, poate curate, poate mai putin bej, poate cu mai mult „spark” prin acel tapet verde. Poate e cazul sa pui o plita pe gaz si sa arzi mancarea, poate cumperi in sfarsit acel scaun de 1000 euro care iti place mult de tot (si NU, nu il schimbi peste 5 ani), pentru ca masivitatea lui iti aduce aminte cat de puternic esti.
Va las cu acest gand si va multumesc ca m-ati ascultat si de aceasta data: Hai, dragilor, sa depasim trendurile, sa fim formatori de opinie, sa nu ne fie frica sa incercam, sa esuam si sa o luam de la capat mai puternici si mai creativi.
„We design your feelings” este exact despre felul in care simtim casele noastre.
Yours,

Comentarios